6 způsobů, jak nakopnout vytrvalost a výdrž

Není divu, že se lidé snaží zvýšit svojí odolnost a výdrž. S novou řadou překážkových závodů, které právě prověřují vaši vytrvalost svalů a kapacitu plic, je to zapotřebí více, než kdy dříve. Většina lidí se soustředí na kardio v tom smyslu, že do tréninku zahrne běh nebo jízdu na kole. Ale to je jen malá část rovnice pro vybudování vytrvalosti a výdrže. Důležitou roli hraje i síla. Nová svalová vlákna lépe tlumí nárazy a pomáhají celému tělu rychleji se adaptovat. Díky tomu snížíte spotřebu a budete mít více sil na rozdávání. Jaké jsou další účinné metody?

Mixujte silové a kardio tréninky

Jednoduchá rovnice, čím více svalů, tím více se zapojí do oběhu srdce a kardiovaskulární systém. Namísto pouhého budování objemu plic se zaměřte také na silové tréninky. A nejlépe, když je budete kombinovat. Zkuste například kombinaci sady benchpress, poté ihned přítahy a nakonec jeden kilometr rychlého běhu a to vše opakujte několikrát za sebou. Dalším dobrým příkladem je minuta skákání přes švihadlo, následně dřepy a nakonec sklapovačky. A abyste se tolik nezapotili a nebyli cítit, pořiďte si funkční triko, které vás zbaví potu i zápachu.

Redukujte množství odpočinku mezi sériemi

Většinou se doporučuje odpočinek mezi sériemi v rozmezí 30 až 90 vteřin, ale pokud je vaším cílem větší vytrvalost, musíte obětovat pauzu. Zkraťte pauzu a nechte ať vás svaly pálí. Odpočinek si dopřejte jen v případě, kdy opravdu nemůžete. Vytvořte si kolečko cviků a nikdy nepřestávejte, než dojedete celé cvičení. Stačí tři kola a minimální počet přestávek.

Rychlé tempo při zvedání těžkých vah

Při použití velké váhy při rychlém tempu zvedání nejen že budujete svoji sílu, ale také zlepšujete svoji vytrvalost. Jedná se o jeden z nejlepších způsobů, jak odpálit váš metabolismus. Když lidé dělají nadměrné množství vytrvalostního tréninku, sami si ujídají svalové tkáně. Ale stačí zvedat těžké váhy v rychlém tempu a docílíte toho správného efektu.

Dejte přednost složeným pohybům před izolovanými

Složené pohyby vyžadují více než zapojení jednoho kloubu. Navíc zlepší vaši výdrž více, než izolované cvičení. Takže více komplexních cviků, které zapojí více svalových skupin než jen biceps.

Rutina je nepřítel

Změna tréninku je zásadní pro budování vytrvalosti a výdrže. Lidské tělo si zvykne na trénink po dvou týdnech. Takže pokud neustále běháte, je čas na změnu. Vyzkoušejte bojové sporty, veslování nebo jiný druh sportu, který vám pomůže k vašemu cíli a zároveň šokuje tělo.

Hybridní cvičení

Dřepy s výskokem na bednu nebo shyby a výpady jsou skvělé hybridní cvičení, které berou dva samostatné pohyby a kombinují je. Díky tomu zapojíte více svalů, stimulujete srdce a zlepšujete svoji vytrvalost.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.