6 způsobů, jak sabotujete své tréninky a návod, jak to napravit

Dlouhodobý úspěch v posilovně je dosažitelný, pokud budete postupovat podle pravidel. Důležité je být konzistentní, pravidelně odpočívat a věnovat všechnu energii do tréninku. Existuje však několik důvodů, proč tomu tak není. Jedním z nich jsou časté chyby, které se dějí každý den v posilovně. My vám přinášíme ty nejčastější z nich.

1. Nic si nezapisujete

Pokud nevíte, co jste dělali minulý týden, těžko se můžete posouvat. Sledování vašich tréninků a zapisování si všech potřebných informací do notýsku nebo chytrého telefonu vám pomůže lépe dodržovat tréninky a snáze si na nové návyky zvyknete. Tento jednoduchý krok odstraňuje dohady a usnadňuje přechod od jednoho cvičení ke druhému.

2. Nedostatečná technika

Neexistuje vyloženě špatný a správný způsob provádění cvičení. Existují však bezpečné a nebezpečné verze, které jsou účinné v dosažení vašich cílů nebo pouze v tom, že vás zraní. Takže během cvičení dodržujte správnou techniku a to i za předpokladu, že byste měli zvedat menší váhy namísto velkých a se špatnou technikou. Používejte ochranné pomůcky, jako jsou rukavice na cvičení. A především provádějte jednotlivé cviky naplno a při maximálním soustředění. Snížíte tak riziko zranění a zároveň dopřejete svalům maximální vyčerpání.

 3. Jakou máte tepovou frekvenci?

Nejspíš to nevíte. A tento problém má celá řada cvičenců. Vědět hodnotu tepové frekvence během klimatizačního okruhu nebo intervalového běhu je jednoduchý způsob, jak vyčíslit intenzitu cvičení. Získáte přehled o vašich maximech a limitech. Budete vědět, jakým směrem se dále ubírat. Kde je potřeba přidat a kde ubrat. Znát svoji tepovou frekvenci je plus.

 4. Špatně jíte a nemáte dostatek spánku

Většina úsilí, které vypotíte v posilovně, se tvoří mimo ni. Aby váš čas strávený na strojích nebyl zbytečný, je potřeba dodržovat stravu a kvalitu spánku. To je hlavní úspěch vašeho tréninkového plánu. Příliš mnoho stresu a špatná strava vám nevybuduje svalovou hmotu. Stejně tak nedostatek spánku neudělá z vašich svalů kvalitní hmotu. Dobře a zdravě jezte, dopřejte si dostatek odpočinku a zbavte se stresu. Pokud do toho započítáte i úsilí v posilovně a budete vše dodržovat, úspěch vás nemine.

 5. Posloucháte idioty

S množstvím informací o cvičení na internetu je těžké vyznat se ve všech těch osvědčených radách a zázračných trénincích. Neposlouchejte idioty a vše si ověřujte. Najděte si kvalitní zdroj informací, kterému můžete důvěřovat. Nevěřte rychlokvaškám ani lidem, které znáte ze sociálních sítích. Většina z nich jsou idioti a vy nejste. Tak proč je poslouchat.

6. Základy jsou základy

Krásný bicák a nafoukla hruď, to je určitě super. Jenže ne pro vás. Abyste měli na čem stavět další svaly, je zapotřebí vybudovat základy. Zvyšte svoji absolutní sílu a cvičte komplexní cviky, při kterých zapojíte co největší počet svalových partií. Prozatím vynechte izolované cviky. Důležité je celé tělo a všechny svaly, ne jen ten jeden pidi sval na nártu, který sice vypadá podle vás dobře, ale je absolutně zbytečný.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.