Chcete vědět, jak jste silní? Vyzkoušejte náš test

Každý, kdo pravidelně posiluje, touží být silnější než ostatní. Někdy se však nedaří tak, jak bychom si přáli. Ne vždy totiž návštěva posilovny znamená nárůst síly. Někdo touží pouze po štíhlé postavě a někdo zase nahání objem. Pokud však hledáte sílu, vyzkoušejte náš jednoduchý test a zjistíte, jak si stojíte v poměru s ostatními. Jdeme na to.

Základem je dřep

Výkon u dřepu odráží celkovou sílu vaší postavy. Standardní jednotky jsou následující:

  • průměr je 1,5 násobek hmotnosti těla
  • nadprůměr je 1,75 násobek hmotnosti těla
  • super hrdina zvedne 2,5 násobek své váhy


Nejste s vaším výkonem spokojení? Pro zlepšení vašeho výkonu u dřepu je potřeba zapojit do tréninku pár dynamických cvičení zaměřených na spodní část těla. Ideální jsou výskoky na bednu. Pomáhají budovat reakci a výbušnost v nohou. To umožní vytvořit skutečně silná svalová vlákna, která vám pomohou zvednout více váhy. Častým problémem je také vysoká intenzita tréninku. Místo 2-3 tréninkových jednotek stačí pouze přidat vyšší váhu, kterou potaháte 1-2 krát za týden.

Mrtvý tah je král

Další disciplína hodná králů. Jaké máte limity? Opět platí to samé, co výše. Standardem je:

  • průměr je 1,5 násobek hmotnosti těla
  • nadprůměr je 2 násobek hmotnosti těla
  • super hrdina zvedne 2,75 násobek své váhy

Kdo by nechtěl utáhnout vlak. Pokud máte tento sen, mrtvý tah si dáváte k snídani. Pro co nejvyšší váhu na mrtvý tah potřebujete zpevněný střed těla, pevné ruce a obrovskou sílu v nohách. Nedaří se vám zvedat těžké váhy? Možná se jedná o špatnou techniku. Vyzkoušet následující. Na dalším tréninku v posilovně si vyberte závaží, které nastaví výšku činky v co nejvyšší úrovni holeně. Kratší vzdálenost umožní zvedat větší váhu a tím budovat sílu. Nezapomeňte také posilovat dolní část zad, která je též důležitá. Jestliže nepomáhá nic z výše uvedeného, vyzkoušejte stimulátory výkonu, které vás nakopnou.

Každý, kdo pravidelně posiluje, touží být silnější než ostatní. Někdy se však nedaří tak, jak bychom si přáli. Ne vždy totiž návštěva posilovny znamená nárůst síly. Někdo touží pouze po štíhlé postavě a někdo zase nahání objem. Pokud však hledáte sílu, vyzkoušejte náš jednoduchý test a zjistíte, jak si stojíte v poměru s ostatními. Jdeme na to.

Napumpujte bench press

Poslední cvik, který v seznamu nesmí chybět. Na bench press musíte zvedat následující hodnoty:

  • průměr je 1 násobek hmotnosti těla
  • nadprůměr je 1,5 násobek hmotnosti těla
  • super hrdina zvedne 2 násobek své váhy

 
A jak ho zlepšit, když se vám nedaří? Zapojte do tréninku kliky a jiné pressy, které vám pomohou vybudovat výbušnou sílu v ostatní svalech v horní části těla. Důležité jsou i svaly v ramenou, které pomáhají udržet rovnováhu při zvedání.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.