Jak provést 5 základních cviků se správným držením těla

Od mrtvého tahu až po dřep aneb jak zabránit úrazům a svalovému napětí tím, že budete správně držet tělo. Máme pro vás jednoduché tipy, na co si dát pozor a jak správně cvičit 5 základních cviků. Zranit se při tréninku není nic těžkého. Může se tak stát z důvodu ztráty soustředění nebo špatné formy či nesprávné techniky. Naštěstí vzpírání a kardio nemusí být nebezpečné, pokud budete myslet na správné provedení. Máme pro vás základní přehled, jak zůstat v bezpečí a mít správné držení těla a techniky.

 

Dřep

Nedovolte, aby vám kolena spadla dovnitř. Tento častý omyl lze napravit, pokud aktivně udržíte šíři kolen od sebe. V ideálním případě si nejdříve vše natrénujte se samotnou tyčí a myslete právě na jednu z nejčastějších chyb, jako jsou kolena spadlá dovnitř. Předejdete tak zranění kloubů, šlach a vazů.

 

Mrtvý tah

Velmi časté je zranění dolní části zad. Udržujte přirozené bederní zakřivení a máte po problému. A jak všemu zabránit? Vyzkoušejte si techniku s pomocí koštěte. Přiložte si násadu od koštěte k zádům podél páteře. Pokud se vaše pánev kroutí mimo spodní část koštěte při mrtvém tahu, pak jste se vychýlili z dráhy bederní křivky a ničíte si záda. Jednoduchá pomůcka s koštětem vám může zachránit nejedno trápení.

 

Tlaky na ramena

Jeden z velmi oblíbených cviků, po kterém rostou ramena jako blázen. Také se jedná o častý cvik, kde dochází ke svalovému přepětí. Snížit riziko zranění je přitom velmi jednoduché. Vše je o pohybu a správné poloze loktů. Abyste provedli správný cvik s minimální šancí na zranění, držte lokty mírně dopředu od hrudníku, spíše než přímo u těla. To vám zajistí správnou rotaci kloubů a nižší riziko zranění.

 

Plank

Velmi častá chyba se děje v momentě svalového vyčerpání. Díky nedostatku svalové vytrvalosti se začne tělo kroutit a tělo vypadává z rytmu. Vše začíná u polohy hlavy a břicha. Nic z toho nesmí být povolené. Hlava nesmí být skloněná a břicho pokleslé na podlahu.

Ideální pro cvičení planku je podložka na cvičení, která vám dodá pohodlí během provádění cviku. Stáhněte střed těla a zpevněte ramena. Buďte přímkou od horní části hlavy až ke kotníkům. Díky tomu zabráníte přepínání svalů a možnosti zranění.

 

Běh

Jedna z nejúčinnějších možností, jak formovat své tělo. Aby vaše tělo bylo co nejméně namáháno a především klouby nedostávali příliš zabrat, snažte se snížit sílu dopadu. Při odrazu a dopadu jsou klouby velmi silně opotřebovány, což vede ke zranění a bolesti.

Jedním ze způsobů, jak dosáhnout pohodlí pro klouby, je zkrácení délky kroku a zároveň zrychlení tempa. Za stejný čas získáte větší počet kroků, jemnější dopady nohy na zem a tím pádem i menší zatížení na klouby.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.