Tři nejlepší doplňky pro muže

Když dorazíte do posilovny a vidíte všechny ty svalnaté muže, jak si dávají koktejl s podivným obsahem, doufáte, že když si dáte to stejné co oni, stane se z vás Schwarzenegger. Existuje celá řada doplňků a některé z nich nejsou užitečné, ale pouze trendy. Jako první, co byste měli řešit při výběru suplementů, je to, jakou vaši konkrétní potřebu řeší. Jste hardcore powerlifter? Zaměřujete se na kulturistiku? Nebo jste snad dálkový cyklista? Všechny tyto činnosti vyžadují individuální přístup. Přesto neuškodí naučit se základy.

Potřebujete něco brát?

Pokud je vaše strava vyvážená a máte dostatek spánku, je málokdy potřeba, abyste brali potravinové doplňky. Průměrný člověk totiž nepotřebuje nic navíc, než to, co získá z vyvážené stravy. Pokud však vaše strava není vyvážená a existujete pouze na pizze a gauči, vyřešte tento problém jako první.

Častým problémem je také deficit v jedné nebo více živinách a to jen proto, že lidé přijmou za den nedostatek potravin. Takže než vyhodíte celý plat za nějaký chřestýší jed, který vám má zlepšit maximálku na bench press (což stejně nezlepší), ujistěte se, že máte jasný nutriční plán. Pokud máte stále pocit loudavého rána nebo jste bez energie, vyzkoušejte tyto 3 možností, které by vám měly dodat vše, co vaše tělo potřebuje.

Pokud máte pocit celkové únavy

Jestliže vás trápí pocit únavy a cítíte se nesví, zvažte užívání multivitaminu s komplexem vitamínu skupiny B a vitamínu D. V praxi by vaše strava měla být dostatečně dobrá na to, abyste měli všeho dostatek. Pokud však nemáte, je multivitamin skvělou „záchranou sítí“. Především se ujistěte, že multivitamin obsahuje B-komplex vitamínů, které pomáhají regulovat nervový systém a tělo tak lépe zpracuje sacharidy, bílkoviny a tuky. Důležitý je i vitamín D, který hraje velkou roli v nervovém systému, posiluje imunitu a zdraví kostí.

Všechny výše uvedené vitamíny užívejte v dopoledních hodinách. Každý dobrý multivitamin by měl mít doporučenou denní dávku, která se pohybuje kolem 2000 IU. A užívejte takové multivitaminy, které jsou baleny zvlášť, než pilulku obsahující vše v jednom.

Jestliže cítíte únavu v tělocvičně

První, po čem byste měli sáhnout, je kofein. Ovšem je potřeba si dát pozor na pár věcí. V prvé řadě byste si neměli na jeden trénink dát více jak 300 mg. Větší množství způsobí nervozitu a to vašemu tréninku nepomůže. Pozor si dejte i v případě, že máte problémy se spánkem. Kofein může narušit spánkový cyklus a tím nedojde k regeneraci svalů a vaše úsilí přijde nazmar.

Vaše svaly jsou vyždímané

Kreatin vám pomůže na vyčerpané svaly. Jedná se o organickou kyselinu, která pomáhá svalové buňce vytvářet ATP, což znamená vyšší dostupné množství energie. Kreatin je naprosto bezpečný, pokud se užívá ve správném množství. Pozor si však musí dát osoby, které mají problémy s ledvinami. Optimální dávka je 5 g denně ať už před nebo po tréninku. Kreatin se nemusí dobře vstřebávat, jestliže konzumujete velké množství červeného masa.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.